Find best premium and Free Joomla templates at GetJoomlaTemplatesFree.com
new5.jpgnew1.jpgnew2.jpgnew3.jpgORE_3600.jpgORE_3609-Edit.jpgnew4.jpg

 

Μετάβαση του παιδιού από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο

 

Οι πρώτες εμπειρίες του παιδιού κατά τη μετακίνησή του από το ένα περιβάλλον αγωγής σε κάποιο άλλο έχουν ιδιαίτερη

σπουδαιότητα.   Η μετάβαση θεωρείται ένα  από  τα  πιο  σημαντικά  ζητήματα  του εκπαιδευτικού συστήματος σε διεθνές

επίπεδο και βρέθηκε από πολύ νωρίς στο επίκεντρο του επιστημονικού ενδιαφέροντος.

 

Στην Ελλάδα τέθηκε το ερώτημα της κατάλληλης ηλικίας γα τη σχολική ένταξη. Σε διεθνές επίπεδο η προβληματική της

μετάβασης  έχει παρουσιάσει διάφορες φάσεις εξέλιξης. Υπήρξε ταύτιση με τη διάγνωση της ικανότητας του παιδιού να

αντεπεξέλθει στις σχολικές απαιτήσεις και γι' αυτό συνδέθηκε με τους όρους  "σχολική ικανότητα" και "σχολική ετοιμότητα".

Η υιοθέτηση των οικοσυστημικών κατηγοριών του Brofenbrenner και η σχηματοποίησή τους από τον Nickel στο

οικοψυχολογικό μοντέλο της σχολικής ικανότητας άνοιξαν νέους ορίζοντες στο θέμα της μετάβασης. Η μετάβαση 

παρουσιάζεται σαν μια εξελισσόμενη διαδικασία που καθορίζεται τόσο από τους περιβαλλοντικούς παράγοντες όσο και

απότις προϋποθέσεις ανάπτυξης του κάθε παιδιού. Σημαντικός είναι ο ρόλος των σχέσεων που αναπτύσσονται μεταξύ του

σχολείου, του νηπιαγωγείου και της οικογένειας κατά τη μετάβαση από το ένα περιβαλλοντικό πλαίσιο στο άλλο.

 

 

 

Κέντρο Λογοθεραπείας "Η Χώρα Του Λόγου"
@ 2012 xwratoulogou.gr- All rights reserved